В Україні з 1 травня суттєво подорожчає “автоцивілка”

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

З 1 травня 2015 року в Україні подорожчають поліси обов’язкового страхування цивільної відповідальності водіїв. Про це повідомляє інтернет-ресурс Аutonews. "Моторне страхове бюро України повідомило страховим компаніям, які реалізують поліси ОСАЦВ ("Автоцивілка") про необхідність підвищення базових тарифів. Нові ціни набудуть чинності 1 травня 2015 року", – йдеться в повідомленні. У ньому зазначається, що страхові компанії, що реалізують поліси автоцивільної відповідальності перед третіми особами, піднімуть вартість страховок на 22-25% в залежності від базового платежу. Таким чином, у "ідеальному" випадку для водіїв з безаварійним стажем більше 4 років з автомобілем з об’ємом двигуна до 1,6 л, зареєстрованим в Києві, ціна поліса ОСЦПВ складе приблизно 900 грн. "У той же час, незважаючи на девальвацію гривні та подорожчання ремонту автомобілів, ліміти відповідальності залишаються без зміни і раніше будуть становити 50 тис грн з майна і 100 тис грн проти здоров’я", – повідомляє видання.   Нагадаємо, що ліміти відповідальності по страхуванню автоцивільної відповідальності, або ОСАГО, не переглядалися вже п’ять років. А лише за рік гривня впала більше, ніж втричі.

Відповідно, на ремонт імпортних автомобілів нинішніх лімітів не вистачить. Вихід один – збільшувати ліміти відповідальності страховиків, але при цьому зростуть і ціни на поліси ОСАЦВ. Страховики кажуть, що якщо ліміти підвищать вдвічі, «автоцивілка» подорожчає одразу на 50%. Президія Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) прийняв рішення звернутися до Нацкомісії, що здійснює регулювання ринків фінансових послуг, з проханням переглянути ліміти відповідальності по ОСАГО і підвищити їх мінімум у півтора рази, повідомив FinMaidan генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко. «Ми передали в комісію наші методичні матеріали: у них прописані варіанти підвищення лімітів відповідальності в півтора-два-три рази. А комісія буде вибирати», – пояснив він FinMaidan. Зараз максимальна виплата за шкоду, заподіяну майну, становить 50 тис. грн, а за шкоду життю та здоров’ю потерпілого – 100 тис. грн. Останній раз ліміти відповідальності переглядалися ще в 2010 році. Учасники ринку визнають: підвищувати ліміти відповідальності потрібно було як мінімум рік тому, а сьогодні їх треба збільшувати як мінімум в два рази. «Ліміти відповідальності за «автоцивілки» однозначно потрібно підвищувати як мінімум в два рази. ОСАГО – соціальний вид страхування, він повинен в першу чергу захищати інтереси потерпілого. А з-за девальвації гривні зростає вартість ремонту, і значить, є ризик, що потерпілі не будуть отримувати достатній розмір виплати, – вважає голова правління «Саламандра-Україна» Роман Маленко. – А розмір тарифу повинен бути розрахований так, щоб частка виплат у ньому становила 50-60%». Після рішення про підвищення лімітів члени президії будуть ініціювати перегляд тарифів. «

Розраховувати тарифи – це робота андеррайтерів. Але вони зможуть все прорахувати тільки після того, як буде прийнято рішення про підвищення лімітів», – сказав Володимир Шевченко. Після різкої девальвації гривні деякі страховики вже піднімали питання про підвищення тарифів за ОСАЦВ. Однак поки що вони не готові підрахувати, наскільки потрібно підвищити вартість страховки: компанії ще не здійснювали виплати за страховими випадками, які сталися після зростання курсу долара до 30 грн/$. Пік таких виплат очікується тільки в середині травня. Приблизно 75% виплат становлять менше 25 тис. грн., тому навіть при підвищенні лімітів більшість виплат залишаться в межах нинішніх 50 тис. грн., а суттєве зростання виплат відбудеться тільки по невеликій кількості страхових випадків. За підрахунками В’ячеслава Черняховського, навіть в умовах трикратного зростання курсу долара виплати по ОСАГО зростуть максимум у півтора рази. «Для правильної оцінки подорожчання ремонту в ОСАГО важливо подивитися структуру транспортних засобів по роках випуску. Як відомо, вітчизняні авто з терміном експлуатації більше п’яти років і імпортні зі строком більше семи років з експертизи вважаються вже з урахуванням зносу. А майже всі імпортні автомобілі, куплені до кризи в 2008 році, і всі автомобілі вітчизняної збірки вийшли з періоду, коли розрахунок зносу не враховується.

Отже, знос на замінні запчастини в ОСЦПВ зараз буде вважатися більш 50-70% на дев’ять з десяти автомобілів, що потрапили в ДТП, що істотно позначиться на підсумковій сумі виплати, незважаючи на підвищення курсу валют», – пояснює експерт. Як розповів один з членів президії МТСБУ, зараз розглядається питання про скасування максимальних корегуючих коефіцієнтів. «У такому разі кожна страхова компанія, виходячи зі своїх показників, зможе встановлювати вартість ОСАЦВ самостійно», – каже співрозмовник FinMaidan. За його оцінками, ОСАГО для клієнтів подорожчає приблизно на 50%. Багато експертів впевнені, що проблема ринку не рівні виплат, і не в тарифі, а у високих комісійних. «З ТОП-30 компаній-лідерів продажів по ОСАГО, тільки 20 компаній рентабельні, решта — працюють у збиток при продажу цього продукту», — заявив Президент МТСБУ Юрій Гришан. — «Це говорить про те, що в таких компаніях зберігається політика виплат високих комісійних. Одночасно з цим, вони не можуть підтримувати рівень виплат у достатніх межах для підвищення прибутку». Кожен рік у страхових компаній залишається на рахунках понад 1,5 млрд. грн. Так, за даними МТСБУ, у 2014 році страховий ринок за 11 місяців зібрав 2,23 млрд. грн., а виплатив 885,6 млн. грн., а в 2013 році страховики зібрали рівно 2,5 млрд. грн. і виплатили 1 млрд.

Так що гроші на виплати є, головне – правильно ними розпорядитися.   Раніше повідомлялося, що моторне транспортне страхове бюро України в 2013 році заявляв про впровадження електронних полісів обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності. Для того щоб виписати нову "Зелену карту" або поліс ОСАГО, необхідно буде внести його в електронну базу МТСБУ. Це допоможе мінімізувати людський фактор, а також помилки в полісах. Крім того, такий спосіб виключає фальсифікацію, заявили в МТСБУ. Президія і Дирекція МТСБУ погодили проект змін в закон про ОСАГО, в рамках якого запроваджується норма прямого врегулювання. Про це повідомив в ході прес-конференції Президент МТСБУ Юрій Гришан. Пряме врегулювання означає, що страхувальник буде отримувати відшкодування у свого страховика, а не компанії, де страхується винуватець ДТП. Як зазначив Генеральний директор Бюро Володимир Шевченко, при переході на пряме врегулювання МТСБУ хоче застосувати бельгійський досвід. Він полягає у відсутності заздалегідь відомих фіксованих сум. В ході проведення кожної розрахункової сесії страховика буде визначатися конкретна сума виплат.

За ідеєю, такий досвід повинен звести до мінімуму вибіркове врегулювання (коли компанії врегулюють тільки дрібні збитки, а по великих виплат спрямовують клієнтів до страховика винуватця ДТП) та необґрунтоване заниження суми виплат потерпілим. Крім того, протягом року після прийняття відповідних змін в закон про ОСАГО планується повний перехід на електронну форму страхового поліса. "Такий формат роботи забезпечить занесення інформації в базу даних МТСБУ в день реалізації поліса, — пояснює Гришан. — По-друге, до мінімуму знизить ризик страхового шахрайства з боку недобросовісних страховиків — вони позбудуться можливості оформляти договори заднім числом, — а також забезпечить контроль МТСБУ за кількістю реалізованих членами Бюро полісів у режимі онлайн". Серед інших очікуваних страховиками позитивних результатів від впровадження — мінімізація витрат на облік, дистрибуцію, зберігання та контроль за використанням паперових бланків страхових документів. Крім того, зміни в Закон також повинні врегулювати порядок здійснення регламентних виплат. "З основних речей — ми прибрали найбільшу корупційну складову — станції технічного обслуговування, які прилипли протягом останніх двох-трьох років до Моторного Бюро і були основою, як нам бачиться, корупційної складовою",   заявив Шевченко.

Вам буде цiкаво:
Приватний кредит під заставу
Хто з банків дає кредит готівкою без довідки про доходи
Кредит у банку без застави
Гроші в борг від приватної особи під розписку і під відсотки