Розпочата реформа системи виконання судових рішень: ліквідована державна виконавча служба

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

    Міністерство юстиції отримало функції Державної виконавчої служби (ДВС), щоб вже в кінці року передати їх приватним судовим виконавцям. Так виглядає розпочата реформа, покликана подолати корупцію в сфері примусового судового виконання. Поки експерти бачать у ній лише посилення Міністерства юстиції. Про це пише на сайті FinMaidan Дар’я Кутецька. Відповідну постанову уряду сьогодні набула чинності, давши старт реформі системи виконання судових рішень. Офіційна причина перетворень, за словами міністра юстиції Павла Петренка, – висока корупційна складова роботи ДВС. Тому на першому етапі ці повноваження виконуватиме міністерство, а на другому – приватні виконавці. Допомагати з впровадженням реформи сфери примусового виконання рішень запрошена Хатія Шелія, яка з 2010 по 2014 роки очолювала в Грузії юридичний департамент Національного бюро виконання (аналог української ГІС). Шелія пропонує інтегрувати грузинський досвід в українські реалії. За її словами, у Грузії до 2008 року на виконавців було велике навантаження, багато рішення не виконувалися, збір у скарбницю не сплачувався. "Якщо щось і продавали з торгів, то тільки своїм", – каже вона. Вирішити цю проблему вдалося з допомогою приватних виконавців, відкритості процесу реалізації майна і системою контролю роботи виконавців. Близько 90% судових рішень виносяться по спорах за майно. Терміни їх виконання, відповідно до законодавства, повинні становити шість місяців, для немайнових справ – два місяці. Але деякі виробництва не виконуються роками з-за високого навантаження на ДВС. Тому ідея створення інституту приватних судових виконавців в Україні обговорюється вже давно – як мінімум з 2008 року. Спроби впровадити його були також в 2009, 2010 і 2012 роках. Але жоден законопроект не дійшов до другого читання. Зараз відповідний законопроект розробляється в Адміністрації президента спільно з Міністерством юстиції. Петренко сподівається, що до літа закон буде прийнятий. "Створимо базу для здачі іспитів на доступ до професії, та з середини року можна починати формувати професійний склад приватних виконавців", – сказав він. Аналогічна ініціатива готується і народними депутатами. Посилення Мін’юсту радує не всіх. "Раніше керівника ДІЗ призначав Кабмін. Навряд чи у міністра вийшло б протягти свого протеже ще раз. Тому він просто ці функції перевів під себе", – затверджує голова Всеукраїнської громадської організації "Українська палата арбітражних керуючих" Анатолій Родзинський. За його словами, грузинським експертам буде складно перешкоджати роботі вже налагодженої системи.   Нагадаємо, Мін’юст у рамках оптимізації планує скоротити чисельність своїх підрозділів з 45 приблизно до 25. Про це на брифінгу заявила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова, передає РБК-Україна. "Ми розробили пакет оптимізацій, який включає в себе, по-перше, скорочення чисельності підрозділів системи юстиції. Ми оптимізуємо, і з 45 у нас залишиться приблизно 25", – заявила Севостьянова. За її словами, також буде скорочена на 20% чисельність центрального апарату Міністерства. Перший заступник міністра зазначила, що також буде зменшено кількість керівників. Крім того, буде проведена перевірка ефективності всіх працівників системи юстиції. Севостьянова зазначила, що будуть збільшені співробітникам зарплати за рахунок перерозподілу коштів, які вивільняться від скорочення штату. Зазначимо, що Міністерство юстиції України планує передати функції реєстрації бізнесу Торгово-промисловій палаті. Про це на брифінгу повідомив міністр юстиції Павло Петренко. "Що стосується інших суб’єктів, мова йде про приватних нотаріусів, про Торгово-промисловій палаті, ми так само плануємо передати частину функцій, пов’язану з реєстрацією нерухомості… Так само Торгово-промисловій палаті ми плануємо передати функції реєстрації бізнесу… Разом з функціями будуть передаватися та кошти, одержувані безпосередньо за ті чи інші послуги", – розповів Петренко. Крім того, Мін’юст планує передати в регіони всі функції з реєстрації бізнесу. "Ми плануємо передати в регіони місцевим органам влади всі функції з реєстрації бізнесу, всі функції по реєстрації нерухомості… По реєстрації нерухомості – цей процес буде двоетапний: на першому етапі ми передаємо всі функції так званого фронт-офісу безпосередньо, офіс, який пов’язаний з введенням архівів, буде зберігатися на регіональному рівні, на рівні області, але з наступною передачею, коли місцеві органи влади будуть інституційно готові до цього, і функцій бек-офісу", – зазначив Петренко. Нагадаємо, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі пропонує скоротити термін реєстрації суб’єктів господарювання 5 днів до 1 дня. Про це йдеться в повідомленні прес-служби МЕРТ. "На даний момент державна реєстрація суб’єкта господарювання здійснюється за 5 робочих днів, однак пропоновані МЕРТ зміни до закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" уможливить скорочення цього процесу до 1 дня", – йдеться в повідомленні. Також міністерством запропоновано зміни, які дозволять спростити та прискорити процес відкриття бізнесу шляхом скорочення строків реєстрації платників податку на додану вартість. Крім того, планується скорочення термінів і об’єднання процедур відкриття рахунку в банку та повідомлення податкових органів про відкриття рахунку.

    admin

    Експерт з видачі грошей у борг