Порошенко підписав закон про податковий компроміс

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

Президент України Петро Порошенко підписав закон № 1071-п "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу". Про це в четвер, 15 січня, повідомляється на офіційному сайті парламенту. "Повернуто з підписом від президента (13.01.2015)", – йдеться в статусі проходження документа. Закон доповнює розділ XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України новим підрозділом 92, який регулює механізм уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток та податку на додану вартість при застосуванні процедури податкового компромісу, і яким передбачено подання платниками податків за добровільним рішенням уточнених розрахунків податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 р. Платник податку при застосуванні процедури податкового компромісу повинен сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов’язань; тобто 95% суми відповідного податку будуть вважатися погашеними. Під час доопрацювання в комітетах у проекті закону додатково враховано наступне: – уточнено положення про добровільність прийняття рішення платника податку про участь у процедурі податкового компромісу; – визначено, що процедура податкового компромісу може тривати до 70 календарних днів, а також запропоновано встановити, що проведення податкової перевірки платника податків при поданні уточнюючого розрахунку не призначається за періоди, які контролюючим органом вже проводилася. Також встановлюється, що призначена податкова перевірки платника податків проводиться виключно щодо податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість у рамках процедури податкового компромісу; – встановлено, що платник податків, який вирішив застосувати процедуру податкового компромісу у неузгоджених податкових зобов’язань з податку на прибуток та/ або податку на додану вартість щодо яких йде процедура судового та/або адміністративного оскарження подати в письмовій формі заяву про намір досягнення податкового компромісу, яка є фактом узгодження податкових зобов’язань; – до процедури податкового компромісу долучені випадки, коли у платника податків з рішенням контролюючого органу розпочато документальна перевірка або складено акт за результатами такої перевірки. У таких випадках платник податків має право подати у відповідний контролюючий орган уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань. До проекту також внесено пропозицію про доповнення статті 284 Кримінального процесуального кодексу України нормою, згідно з якою кримінальне провадження закривається в ставленні особи, яка вчинила дії, передбачені статтею 212 Кримінального кодексу, в разі досягнення податкового компромісу у відповідності з п. 92 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України. Нагадаємо, Верховна Рада прийняла податковий компроміс 25 грудня 2014 року. За відповідне рішення проголосували 264 нардепа з 226 мінімально необхідних. Згідно з документом, терміни проведення так званої ” податкової амністії обмежені першим півріччям 2015 року. Тому всі бажаючі брати участь у цьому процесі, повинні встигнути заявити про це бажання, в подальшому не виключені позапланові документальні перевірки підприємств, які відмовилися брати участь у процедурі, пише sud.ua. Закон передбачає: – можливість платника податку «зізнатися» в заниження своїх податкових зобов’язань по ПДВ і податку на прибуток у будь-якому податковому періоді до 1 квітня 2014 року; – ставка податкового компромісу складе 5 % від суми занижених податкових зобов’язань з ПДВ та податку на прибуток, тобто платник податків зберігає 95 % суми минимизированных податків; – якщо держава і податків досягають зазначеного компромісу, останній звільняється від можливої відповідальності за зазначений період. Також звільняються від відповідальності посадові особи налогоплаткльщика. Зазначимо, що питання участі в податковий компроміс – суто індивідуальний. Вирішення цього питання залежить від волі керівника підприємства і власника бізнесу. «Поширювати дію податкового компромісу на терміни, коли влада не змушувала підприємців працювати поза рамками закону, недоречно», – прокоментувала  директор департаменту методологічної роботи з питань оподаткування ГФС Неля Привалова. Це говорить про те, що податковий компроміс буде поширюватися тільки на ті незаконні операції підприємця, які він проводив до квітня ц. р., оскільки в даний час ніхто не змушує бізнес «обходити» закони. На сьогоднішній день складно прогнозувати ефект від прийняття закону. Частина платників податків підуть на компроміс з державою, але буде чимало і тих, хто відмовиться від доплати податку. Докладніше про прийнятому законі радіостанція Голос Столиці поговорила з експертом з питань економіки, головою Асоціації франчайзингу Андрієм Кривоносом: "Такий захід потрібно, в незалежності від того, як його називати. Але взагалі, навіть назва цього документа: "податковий компроміс", це не є в чистому розумінні податкова амністія, про яку спочатку варто було б говорити. Податковий компроміс – це все-таки звільнення від зобов’язань за певним податком і за певною процедурою. Податкова амністія – це більш широке поняття. Називати податковий компроміс податковою амністією – це гра слів, яка може внести на ринок певне сум’яття. Крім того, вже можна говорити, що цей закон не враховує того, що частина підприємств, які зареєстровані на території Криму, Донецької та Луганської областей, не може розрахувати своє податкове навантаження. Сьогодні вони не можуть адекватно і правильно оформити звітність і подати свої податкові зобов’язання".