Мікропозики без контактних осіб – де взяти?

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

Більшість мікрофінансових організацій, що пропонують позики через інтернет, не просять вказувати в анкеті номери контактних осіб. Це прерогатива кредиторів, які пропонують позики готівкою в офісі, а й тут бувають винятки. Наприклад, онлайн-компанія SOS Кредит і ШвидкоЗайм просять заповнити в анкеті поля з номерами 3-х осіб. Знайти мікропозики без контактних осіб можна на нашому сайті – це всі організації, що видають гроші в борг на карту .

Чому кредиторам потрібні контактні особи?

Практично всі організації, які видають позики в офісах, просять вказати в анкеті дані і телефони контактних осіб. Це стандартна норма для українського мікрофінансового сектора. В цьому плані дещо відрізняються онлайн компанії. Не кожна з них вимагає надавати контактні дані 3-их осіб, але такі знаходяться.

Мікрофінансові організації просять вказати в анкеті номери і ПІБ контактних осіб по декільком очевидних причин.

Перша причина – перевірка позичальника на етапі прийняття рішення. Коли кредитор перевіряє клієнта, він дзвонить на роботу і контактним особам, щоб розпитати про клієнта, дізнатися додаткову інформацію, перевірити його слова і т.д. Серед питань, які задає служба безпеки можна виділити кілька основних:

Ким вам доводиться позичальник?
Чи часто у нього виникають фінансові труднощі?
Де він працює? Як довго?
На вашу думку, чи можна видати гроші в борг позичальнику?
Йому можна довіряти?
Охарактеризуйте позичальника кількома словами і т.п.

Перелік питань може змінюватися в залежності від обраної організації, але суть завжди залишається одна – виявити неточності / розбіжності в словах позичальника і контактних осіб.

Співробітники спеціально ставлять запитання таким чином, щоб перевірити зазначені в анкеті дані. Вони хочуть з’ясувати, чи дійсно позичальник працює в зазначеному місці, чи дійсно отримує таку зарплату і т.д. Якщо дані контактних осіб збігаються з даними, зазначеними позичальником в анкеті, то його заявку схвалюють.

Друга причина – екстрена зв’язок в разі форс-мажорних ситуацій. Кредитор вимагає вказати номери контактних осіб на той випадок, щоб зв’язатися з ними, якщо неможливо буде вийти на зв’язок з позичальниками (вимкнений телефон, не бере трубку і т.д.)

Третя причина – психологічний тиск на позичальника. Кредитори вимагають вказати дані контактних осіб для того, щоб мати можливість психологічного тиску на позичальника в разі, якщо він не розплатиться вчасно.

Хто може бути контактною особою?

Мікрофінансових організація просить вказати контакти найближчих родичів (батьки, чоловік (дружина), брати, сестри і т.д.), колег і близьких друзів. Контактною особою може стати будь-яка людина, знайомий з позичальником і часто з ним контактує, але пріоритет віддається близьким родичам.

Вказуючи в анкеті номер телефону та ПІБ близької людини, позичальник піддає його великому ризику. По-перше, заповнивши контактну форму будуть дзвонити при перевірці клієнта, ставити різні питання. По-друге, якщо кредитор не додзвониться до позичальника, почнуть телефонувати контактним особам і шукати боржника через них.

Мікропозики без контактних осіб

По-третє, якщо клієнт не поверне гроші, контактні особи постраждають не менше від настирливих дзвінків і погроз служби безпеки, колекторів. З огляду на викладені причини, позичальникові потрібно уважно ставитися до вибору контактних осіб. Не варто сподіватися на російське «авось» і писати імена контактних осіб без їх попереднього повідомлення. Не кожен погодиться бути контактною особою при оформленні позики, хоча це ні до чого не зобов’язує.

Краще заздалегідь домовитися зі знайомими, запитати, чи не проти вони цього і т.д. Тільки після цього можна вносити їх дані в анкету. Судячи з численних відгуків близько 80% контактних осіб не здогадувалися, що знайомий вказав їх дані в анкеті на позику.

Що колектори роблять з контактними особами при простроченні боргу?

При простроченні боргу позичальником найбільше страждають саме контактні особи, адже їм доводиться вислуховувати звинувачення, погрози, приймати нескінченні дзвінки тільки тому, що хтось вирішив залишити їх номер при заповненні заявки на позику. У такій ситуації це найбільш незахищена сторона.

Часто саме контактні особи стають основним об’єктом колекторів в спробах «достукатися» до позичальника. Зазвичай боржник після декількох тижнів цілодобових дозвонов змінює номер телефону і колектори вже не можуть його знайти. Тоді «робота» щодо повернення простроченої заборгованості триває з контактними особами.

Спочатку їм просто телефонують і просять передати певну інформацію боржника, потім дзвонять частіше і наполегливіше. Слідом діловий тон змінюється істеричним криком, погрозами і нецензурними словами.

Контактним особам загрожують судами, обманюють тим, що вони нібито є поручителями за позикою і тепер повинні повернути гроші за знайомого. Зрозуміло, що все це – плід фантазії колекторів, але деякі контактні особи вірять колекторам і навіть погашають заборгованість родича, друга, колеги і т.д.

Чи впорається в цій ситуації допоможе одне – запис розмов з колекторами і заяву в прокуратуру. За «доброго» колектори не вилучено номер контактної особи з бази.