Куди скаржитися на банки МФО в мережі Інтернет

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті
comments
Закредитованість українців поступово зростає, а разом з тим зростає і невдоволення споживачів фінансових послуг по тим або іншим причинам. Потрапляючи в складні ситуації, клієнти МФО банків і навіть не знають, куди звернутися за допомогою і де взагалі залишити скаргу на недбайливу кредитну організацію. Одна справа, якщо спірна ситуація виникла безпосередньо в офісі або підрозділ фінансової установи. Тут самим оптимальним варіантом стане вирішення спору на місці. Для цього можна покликати керуючого, роз’яснити причину невдоволення і вимагати її негайного вирішення. Якщо керуючий відмовляється допомогти вам можна зателефонувати в головний офіс. Якщо не вдається вирішити конфлікт мирним шляхом, можна перейти до рішучих заходів або вступити «на стежку війни». Для цього навіть не обов’язково виходити з дому.
Домогтися справедливості можна і через інтернет. По-перше, своє невдоволення завжди можна виразити за допомогою публікації негативного відгуку на якому-небудь великому і авторитетному ресурсі. Банки і мікрофінансові організації, особливо ті, що видають дистанційні позики через інтернет, щодня моніторять рецензії клієнтів в інтернеті та для поліпшення якості обслуговування намагаються максимально швидко вирішувати проблеми незадоволених позичальників.

Бути чи не бути? — ось в чому питання

Отже, у яких випадках слід залишати скаргу, а в яких краще утриматися від поспішного кроку?
100% передумови:
  • Некомпетентність, хамське поводження працівників кредитної організації, в тому числі фахівців коллцентру та служби стягнення
  • Відмова в поверненні комісії/страховки, сплаченої позичальником
  • Обмеження на часткове або повне дострокове погашення позики
  • Збільшення процентної ставки за діючим кредитом, зміна умов договору в односторонньому порядку, без попередження позичальника, невиконання зобов’язань і т. д.
  • Подати скарг можна і в тому випадку, якщо банк змушує вирішувати спірні конфлікти в конкретному суді, а не за місцем проживання позичальника
  • У разі якщо банк відмовляється видавати довідку про наявність або повне погашення кредиту/мікропозик
  • Недотримання банківської таємниці
  • Якщо банк продав/передав борг колекторам, хоча в договорі прописано, що переуступка прав вимоги третім особам заборонена
  • Якщо ви оплатили позику порожниною, а через деякий час кредитна організація «знайшла» за вами борг у кілька рублів, який переріс у кілька тисяч
  • Платіж не пройшов, а гроші з рахунку/карти списалися, підключення платної послуги без вашого відома і т. д.

Це лише невеликий список з самими основними порушеннями банків і МФО, насправді ж причин для скарг сотні, все перерахувати нереально.

У яких випадках краще утриматися від гнівного листа?

1. Якщо кредитна організація продала/передала ваш борг в колекторське агентство згідно з умовами. Практично в кожному договорі прописується умова по переуступці прав вимоги третім особам. Якщо в договорі є такий пункт і ви його підписали, значить, кредитор вправі передавати/продавати ваш борг

2. Якщо ви не оплачуєтепозику, і вам дзвонить служба стягнення фінустанови для виявлення причин неоплати, для подальшого врегулювання заборгованості і т. д. Інша справа, якщо вам дзвонять у нічний час, у вихідні, погрожують і т. д. В цих випадках можна сміливо писати скаргу

3. Якщо ваші банківські рахунки судові пристави заарештували. Звичайно в цьому питанні багато лазівок, можна тут згадати і про банківську таємницю і т. д., але в 99,9% випадківсуперечки на цю тему ні до чого не приведуть.

Як подати скаргу і куди? Покроковий план дій

Якщо конфлікт стався з банком, то першим ділом пишемо заяву-претензію у відділенні з точним зазначенням причини, часу, реквізитів рахунку (якщо справа стосується неправомірного списання тощо), ПІБ фахівця (якщо конфліктна ситуація сталася з вини працівника) і т. д.
Наприклад, ПриватБанк можна скласти претензію письмово або за допомогою телефонного дзвінка до колл-центр, середній термін розгляду заяви варіюється від 5 до 28 робочих днів. Банк зобов’язаний відповісти на домагання, але найчастіше це звичайні відмовки. Якщо відповідь вас не задовольнила або ви не хочете чекати так довго, пишемо скаргу на адресу банку на великих і авторитетних інтернет-ресурсах.
Серед основних можна виділити: banker.ua, minfin.ua, finbox.com.ua, kreditovik.com.ua. Як правило, більшість відгуків, що відповідають певним вимогам, фахівці банку відповідають швидко і намагаються вирішити проблему. Якщо ж ваша скарга стосується дій колекторів, то потрібно відразу звертатися до суду або в прокуратуру.

Як правильно написати скаргу, щоб на неї відповіли?

При написанні претензії потрібно керуватися декількома правилами: Ніяких емоцій! Зрозуміло, що вас образили, образили ваші права і т. д., але щоб скаргу прочитали представники цієї організації, вона не повинна містити лайок, нецензурної лайки. Коли розум затуманений емоціями, важко написати адекватну скаргу. Максимум інформації-мінімум води. Намагайтеся максимально розгорнуто описувати цієї ситуації, аж до часу, міста та адреси відділення, номера договору, ПІБ співробітників і т. п., але не лийте воду». Персональна інформація. Обов’язково представтесь, вкажіть координати для зворотного зв’язку. Ось, мабуть, три найголовніші правила при написанні будь-якої скарги. В якості наочного прикладу наведемо 2 приклад. Правильна скарга: 10.04.2015 року у відділенні ИдеаБанка838/041, розташованого в м. Київ, вул. Червона 4, старший менеджер Паніна Марина Вікторівна відмовилася брати гроші в рахунок дострокового погашення боргу за договором34448579 від 11.06.2013 року, не пояснивши причини.Всі спроби поговорити з керуючим відділення зазнали невдачі. Прошу роз’яснити причини, по яких зазначений вище співробітник відмовився прийняти платіж, а також повідомити інші способи погашення.
Неправильна скарга: Сьогодні зайшла у відділення вашого банку в Кірові, туди, де оформляла кредит, чокнутая касирка відмовилася брати гроші в рахунок оплати кредиту, що за фігня? Як так можна ставитися до клієнтів? Може мені тепер вам взагалі не платити?!

Висновок

Скажу чесно, правди в певних випадках можна домогтися, поскаржившись на банк на просторах інтернету. Але це радше поодинокі випадки.