Авіакомпанія “Візз Ейр Україна” припинить свою діяльність з 20 квітня

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

Угорська Wizz Air Holdings Plc продовжить реструктуризацію діяльності в Україні і з 20 квітня 2015 року Wizz Air Hungary буде виконувати вісім рейсів в Україну та з України, а її дочірня авіакомпанія "Візз Ейр Україна", яка в даний час виконує 16 рейсів на двох літаках – припинить свою діяльність з 20 квітня. Як повідомила прес-служба авіакомпанії, 4 червня 2015 року відбудеться відкриття бази угорської Wizz в Києві, на якій буде базуватися один літак Airbus A320. Другий літак Airbus A320, який зараз базується в Києві, буде переміщений на нову базу Wizz Air в Кошице, і буде виконувати рейси з Кошице в Мілан Бергамо і Шеффілд-Донкастер з початку червня 2015 року. "У продовження скорочення авіапарку "Візз Ейр Україна" в минулому році була потрібна подальша оптимізація та реструктуризація активностей Wizz Air в Україні. Це пов’язано з триваючою нестабільністю в Східній Україні, девальвацією і нестабільністю місцевої валюти і впливом контролю обміну валюти. Wizz Air Hungary постарається зменшити вплив даних факторів і дозволить Wizz Air залишитися однією з ключових авіакомпаній на українському ринку. Авіакомпанія буде готова до розширення активностей в Україні, коли ситуація на ринку покращиться", – йдеться в повідомленні. Також зазначається, що буде продовжено виконання наступних рейсів: Київ – Будапешт, Київ – Лондон (Лутон) без змін. На рейси Київ – Кельн, Київ – Дортмунд, Київ – Гамбург, Київ – Катовіце, Київ – Ларнака, Київ – Мюнхен необхідно перебронювати квитки через Wizz Air Hungary. "Пасажирам, які купили квитки на зазначені рейси на дати з 20 квітня 2015 року, буде необхідно перебронювати переліт через авіакомпанією Wizz Air Hungary, яка буде виконувати ці рейси з 20 квітня. З цими пасажирами авіакомпанія зв’яжеться для повернення вартості квитка. Також ці пасажири зможуть перебронювати квитки за первісною вартістю", – йдеться в повідомленні. Припинені маршрути: Київ – Барселона, Київ – Валенсія, Київ – Кутаїсі, Київ – Москва, Київ – Мілан, Київ – Неаполь, Київ – Венеція, Львів – Мілан, Львів – Неаполь, Львів – Венеція. Авіакомпанія зв’яжеться з пасажирами цих рейсів, щоб забезпечити повернення повної вартості квитків. "Реструктуризація діяльності групи в Україні та закриття "Візз Ейр Україна" істотно не вплине на котирування акцій групи компаній в цьому і наступних фінансових роках", – зазначає компанія. Компанія "Візз Ейр Україна" обслуговує перельоти по 16 маршрутами в шість країн із двох українських міст. У 2013 році компанія перевезла понад 1 млн пасажирів. Її флот налічує два середньомагістральних літака Airbus-320.   Міністерство інфраструктури України 26 березня обговорить з керівництвом угорської авіакомпанії Wizz Air і її української дочки "Візз Ейр Україна" можливу підтримку з боку відомства, необхідну для відновлення діяльності української компанії, повідомили в прес-службі Мінінфраструктури. Крім того, міністерство планує ряд заходів щодо лібералізації ринку повітряних перевезень, щоб українське небо стало більш привабливим для авіаперевізників. "Відомство робить все для прискорення укладення угоди про Спільний авіаційний простір. Зараз це питання винесено на найвищий рівень. Два тижні тому під час робочої поїздки в Іспанію відбулися зустрічі міністра з держсекретарями з питань інфраструктури та закордонних справ. Ми запропонували своє бачення вирішення спірного питання Гібралтару. Іспанія готова до переговорів. Зараз запланована зустріч з послом Великобританії, щоб прискорити розгляд питання з цього боку", – відзначили в прес-службі. Крім того, Мінінфраструктури спільно з "Украерорухом", Державіаслужбою та учасниками ринку працює над програмою розвитку внутрішніх аеропортів і активізації авіаперевезень в цілому. "Зараз обговорюється можливість відкрити українське небо на рівні окремих українських аеропортів, зокрема, аеропорту "Львів". Вже відбулися зустрічі з іноземними авіакомпаніями, які зацікавлені в тому, щоб літати в Україну. Ми вже почали роботу для досягнення двосторонніх домовленостей на рівні авіаційних органів влади низки Європейських країн", – додали в прес-службі міністерства.   Зазначимо, що лоукостеру Wizz Air в Україні довелося вибирати між підвищенням цін і скороченням авіарейсів. Компанія віддала перевагу другому. Так економіст Олександр Жолудь прокоментував ситуацію з частковим відходом авіаперевізника з українського ринку кореспонденту . знавець підкреслив зв’язок між рішенням компанії та девальвацією національної валюти. Знецінення гривні щодо долара і євро змусило Wizz Air переглянути свою бізнес-стратегію в Україні. «Більшість витрат у авіакомпаній йдуть в іноземній валюті, тобто та ціна палива прив’язана до світової цінності палива, і вартість обслуговування в аеропортах вважається в іноземній валюті – в євро, до прикладу, оскільки Wizz Air літає в основному в європейському напрямку. Якщо значна частина витрат авіакомпанії налічується в іноземній валюті, а продавати квитки в Україні вона може в гривнях, для того, щоб залишатися беззбиткової, їй треба піднімати гривневі ціни», – сказав А. Жолудь. Він зазначив, що якщо б, незважаючи на девальвацію, доходи українців зростали, лоукостер, імовірно, зміг би утримати позиції на ринку. Але цього не відбувається. «У той же час доходи гривневі у більшості громадян – у тому числі у тієї категорії, яка більш-менш активно користувалася послугами даної компанії – у минулому і поточному році не виросли. І, на жаль, враховуючи, що в економіці продовжується падіння, швидше за все, не будуть істотно збільшуватися найближчим часом. Ймовірно, що кількість проданих квитків на деякі рейси досягло того рівня, що Wizz Air було економічно невигідно літати. Відповідно, у них виходило – або вони повинні підвищувати ціну на квиток, що зводить нанівець їх основна перевага – лоукост, або скорочувати кількість рейсів, залишаючи лише ті, які є поки що прибутковими», – сказав економіст.